Letem světem na NZ

25. 11. 2014

Před Anglií jsem uvažovala o cestě na Novém Zélandu, ale až po práci na farmách v UK a nalezení těch správných přátel jsem se to rozhodla uskutečnit další dobrodružství tento rok 2014.

V březnu jsem nedočkavě s přáteli vyplnila formuláře pro Working Holiday vízum a mohlo se začít plánovat. Léto bylo jasné - vyděláme si v Anglii na letenky a na počáteční náklady. Odjezd jsme si naplánovali na říjen - listopad. Letenky jsme zakoupili v srpnu za 15 600 Kč jednosměrnou a 11. listopadu byl ten osudný datum odjezdu z ČR. Letíme s dvěma přestupy (Frankfurt, Taiwan) a s jedním mezipřistáním v Brisbane. Na pražské letiště jsme dorazili v jednu ráno a poloospalí jsme čekali do čtyř než nás odbaví a budeme si moc lehnout na dvě hodinky do odpočinkové zóny. Kousek letu z Czech airlines, dvě hodinky ve Frankfurtu a dlouhý let na Taiwan - letiště Taipei.

Do Taipei jsme se moc těšili. Čekací doba na další letadlo byla 17 hodin tak proč toho nevyužít... Z internetu jsme měli zjištěno, že přímo z letiště jezdí autobus, který provádí turisty zdarma. V 7 ráno po výstupu z letadla jsme šli hledat informace na letišti a mohli jsme si vybrat z dvou autobusů .. jeden vyjížděl po osmé ráno a navštěvoval chrám a keramické muzeum, ten odpolední vyrážel kolem 13:00 a mohli jste se podívat na mrakodrap Taipei 101 a další zajímavosti. My jsme si vybrali ranní autobus s tím, že na mrakodrap se pojedeme podívat sami odpoledne. Paní průvodkyně byla super, půjčila nám deštníky (dopoledne nám bohužel pršelo), nastoupili jsme do malého autobusu a vyrazili jsme. Opravdu všem doporučuji - stálo to za to. Odpoledne jsme vyrazili sami autobusem do centra města a bez problému se vrátili zpět na letiště. Večer už jsme v hale čekali na letadlo směr Nový Zéland. Těch 17 hodin nám krásně uteklo a poznali jsme zase nová místa.

Oba dva lety, z Evropy a Taiwanu, jsme letěli s China Airlines. Dostali jsme v letadle deky, polštáře, papuče, zubní pastu, kartáček ... sedadla pohodlná. Každé sedadlo mělo obrazovku, kde jsme si mohli zahrát hry, pustit si video nebo muziku - a let pěkně utekl. Hlavně jsme ho prospali :-) Jídlo taky fajn. První let byl podle mě lepší .. z Evropy jsme asi zvyklí na lepší standardy (větší prostor na nohy, lepší jídlo ..).

Jelikož naše cílová destinace byl Jižní ostrov, čekal nás let z Auckland do Christchurch. Letět jsme měli do CHch až ráno. Museli jsme tedy přespat na letišti. Lehli jsme si do místnosti na koberec, kde byl výhled na letadla a do letištní haly. Trošku nepříjemný zážitek, když v polovině spánku do mě někdo kopnul a lidé, kteří se koukali na halu a letadla byli celkem hluční, i když bylo po půlnoci.

Následující den jsme vystoupili v Christchurch a začalo naše novozélandské dobrodružství.